Bandymas išgelbėti žiniasklaidą ar progreso žlugdymas?

Žiniasklaidos magnatas amerikietis Rupertas Murdochas įsivėlė į kovą su „Google”. Antro pagal dydį žiniasklaidos konglomerato „News Corporation” vadovo R. Murdocho įsitikinimu, dabar žiniasklaida, ypač spauda, išgyvena bene sunkiausius laikus.

R. Murdochas nori visų „News Corporation” žiniasklaidos priemonių interneto svetainių turinį pašalinti iš „Google” paieškos sistemos ir perleisti „Microsoft” priklausančiai paieškos sistemai „Bing”. Jo nuomone, pastaroji sistema pritraukia daugiau prenumeratorių, o „Google” – tik skaitytojus, kurie nieko nemoka.

R. Murdocho supratimu, dideli skaitytojų srautai svarbūs tik reklamos davėjams, o pastaruoju metu smarkiai kritus pajamoms iš reklamos užsakymų žiniasklaidai išlikti daug svarbesni tampa skaitytojai, kurie už žinias moka patys. Pasaulio žiniasklaidoje toks žingsnis aptariamas nevienareikšmiškai. Vėl prisimenama nuomonė, kad didžiuliai visiems interneto vartotojams pasiekiami žinių srautai leidžia žmonėms šviestis daug sparčiau ir plačiau nei bet kada anksčiau.

Be to, nėra garantijos, kad prie nemokamų žinių pripratę interneto vartotojai įpras mokėti už naujienas. R. Murdochas pripažino, kad tai tėra eksperimentas. Jeigu jis pasiteisins, šiuo pavyzdžiu galbūt paseks daugiau žinių portalų.

Argumentai dėl apmokestinimo

Už žinių apmokestinimą pasisakantieji mano, kad didžiuliai kiekiai lengvai prieinamos informacijos interneto vartotojams nėra reikalingi. Vartotojai negali iš pirmo žvilgsnio atskirti kokybiškos žurnalistikos nuo bevertės rašliavos ir dažnai gaišta daugybę laiko skaitydami tekstus, kurių jiems iš tikrųjų nereikia.

Žinių paslaugų apmokestinimas skatintų vartotojų sąmoningumą, poreikį atsirinkti tai, ko iš tiesų reikia.

Kita paplitusia nuomone, žinių portalų apmokestinimas skatintų kokybiškesnę žurnalistiką. Tai yra, kuomet portalai yra nemokami, jie daugiausiai konkuruoja operatyvumu ir žinių kiekiu. Kai interneto vartotojas už žinių skaitymą turėtų mokėti, manoma, kad jis daugiau dėmesio skirtų portalo žinių kokybei, ir taip skatintų žiniasklaidą kelti savo lygį ir konkuruoti būtent kokybe.

Be viso to, R. Murdochas yra pareiškęs, kad „Google” tiesiog pelnasi iš kitų darbo. „Google”, žinoma, atsikirto, kad jie nėra vagys – juk pateikiami paieškų rezultatai nurodo tik nedidelę teksto ištrauką, o nuoroda visada veda į originalų portalą – žinios savininką. R. Murdocho pasakyme tiesios yra tiek, kad, pavyzdžiui, tinklalapyje „Google News” skelbiamų naujienų portalų antraščių ir pirmųjų pastraipų arba straipsnių santraukų vartotojams gali visiškai pakakti, ir poreikio užsukti į originalų portalą gali nebebūti.

Balsas.lt

2009.12.22

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Google photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Connecting to %s