Žiūrovai ploja reklamai. Įmanoma?

2010 metų vasario 11 dieną Vilniuje, „Crowne Plaza Vilnius“ seminare „Integruok! Rinkodaros komunikacija 2010“, pranešimą skaitys kino reklamos agentūros „CinemaAds“ direktoriaus pavaduotojas Mantvidas Žalėnas. Jis „Balsas.lt savaitei“ pasakojo apie reklamos kine specifiką.


– Ar galima sakyti, kad reklamos kine stiprybė ir yra tai, kad ji neišvengiama?

– Atėjus į kino centrą reklama gali „pagauti“ žmogų dar lauke – iškabomis ant pastato. Vėliau reklama žmogų gali „sekti“ viduje – stenduose, TV monitoriuose, ant bilietų, ant spragėsių dėžučių, kėdžių ir t.t.  Žinoma, pats didžiausias efektas, kai žmogus patogiai įsitaiso, laukia filmo, ir reklama jam yra parodoma didžiajame kino ekrane. Taip, žmogus gali vėluoti į seansą, bet patirtis rodo, kad vėluojančiųjų procentas nėra didelis. Tyrimai rodo, kad žmogų kino reklama erzina mažiausiai, nes žmogus ateina į kiną atsipalaidavęs, valgo spragėsius, nebegalvoja apie buitinius rūpesčius.

– Kuo dar reklama kine yra išskirtinė lyginant su kitais reklamos kanalais, būdais?

– Reklama kine išskirtinė savo kokybiškiausiu kontaktu. Niekas negali ginčytis, kad reklamos poveikis žmogui skiriasi, kai ji parodoma mažame monitoriuje ir didžiajame kino ekrane. Labai linksmas legendinio režisieriaus Davido Lyncho pasisakymas yra šia tema yra čia 🙂

Kinas yra menas, o menas veikia žmogaus emocijas. Meistriškai įpinta į kiną reklama žmogų paveikia emociškai. Kas nenori važinėti tokiu automobiliu, kaip Jamesas Bondas ar segėti tokio laikrodžio, kaip jis?, Manau, „Volvo“ yra padarę puikų ėjimą. Milžiniško pasisekimo paauglių tarpe sulaukusiuose  filmuose „Jaunatis“ ir „Saulėlydis“ pagrindinis personažas, kurį vaidina paauglių dievaitis Robertas Patinsonas, važinėja naujausiais „Volvo“ automobiliais. Netrukus tie paaugliai užaugs, pirks naują automobilį… O kino meną kuria labai gabūs žmonės, aukščiausio lygio režisieriai – kuri reklamos agentūra gali padaryti geriau nei „Hollywood“?

– Sakote, reklamdavio svajonė – reklama, kuri neerzina. Ar tai įmanoma? Kokia tai turėtų būti reklama?

– Kalbėsiu pavyzdžiais. Šiuo metu anšlaginiame lietuvių filme „Zero II“ reklamos demonstratyviai daug: mineralinio vandens „Vytautas“, „Čilli“, LNK, „Alitos“ reklamos, bet reklama meistriškai įpinta į kontekstą. Kai kuriose filmo scenose žiūrovai ploja pamatę „Vytauto“ buteliuką. Keista būtų matyti žmogų, žiūrintį TV ar atsivertusį spaudą, ir plojantį, kai pamato reklamą.

Kaip ir kalbėjau ankščiau, kinas sukelia emocijas, o reklamdavys su savo produktu gali prisišlieti prie to ir tapti tos emocijos dalimi. Visi plūsta į „AVATARĄ“ – prieš filmą pamato reklamą, ji tampa bendru emociniu užtaisu, kuris įsiskverbia į žmogaus sąmonę. Tai veikia 🙂 Atsakant į kitą klausimą, kokia ji turi būti – ji turi būti neerzinančiai įpinta į kino kontekstą, kad žmogus nepajaustų jos, bet gautų emocinį užtaisą.

– „Efektyvi komunikacija pačiame filme“ – kas tai, ir ar stengiamasi, jog ji liktų lengvai nepastebima?

– Daug jau kalbėjau apie tai prieš tai atsakinėdamas į klausimus. Tai paslėpta arba atvirai rodoma reklama pačiame filme. Aš visada seku naujų filmų duomenis, kiek ten yra parduota reklamos -nustebsite, kad kai kuriais atvejais tai būna 10 -15 stiprių prekinių ženklų. Žmonės tų ženklų atrodo ir nepastebi, bet jie įsiskverbia į pasamonę. Žiūrėjote „Transformerius“, ar matėte tai? 🙂 Kai kurias atvejais reklamą bandoma užmaskuoti, kai kurias atvejais ją specialiai išryškina, priklauso nuo režisieriaus sprendimo, kad nesugadintų filmo ir kuo įtikimiau paveiktų žiūrovą. Pačiam kinui mokami dideli pinigai už tai, bet tokia reklama emociškai pasiekiamas viso pasaulio žiūrovas.

Tas pats legendinis Davidas Lynchas gali atsakyti, kas yra efektyvi komunikacija kine savo dviem garsiais pasisakymais: čia ir čia.

Manau, tai labai iškalbinga 🙂

– Trumpai, kokius sėkmingus lietuviškų reklaminių kampanijų kine pavyzdžius pristatysite seminare? Kokie jų pranašumai?

– Jų buvo nemažai, turėjome puikią integruotą į socialinį klipą „Sony Ericsson“ kompaniją, visada gerai suskamba telekomunikacijų reklamos, šiuo metu „Opel“ turi stiprų klipą, susijusį su užuominom apie kino filmą „Oušeno tryliktukas“. Man pačiam įdomiausia buvo interaktyvi „iPod“ reklama, kai salėje susėdus žiūrovams pradėjus eiti reklamos blokui staiga – baltas ekranas – atsistoja vienas „slaptas žiūrovas“ ir garsiai dainuodamas išeina – žmonės pasimetę – tada ekrane reklama su tekstu „Jis išėjo, nes jam svarbiausia muzika, jis išėjo klausydamas naujausią „iPod“. Žmonės plodavo 🙂

Balsas.lt

2010.02.01

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Google photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Connecting to %s